سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صندوق ذخیره الماس روسیه

صندوق الماس مجموعه ای بی نظیر از سنگهای قیمتی ، جواهرات و نجت های طبیعی است که در Kremlin Armory در روسیه ذخیره و به نمایش گذاشته می شود. این صندوق در سال 1967 افتتاح شد و مجموعه های آن به گنجینه تاج روسیه که توسط امپراتور پیتر اول روسیه در سال 1719 تأسیس شده است باز می گردد. این بخشی از موزه های مسکو کرملین است.

خزانه شاهنشاهی

مجموعه سنگهای قیمتی پیتر اول که در سال 1719 تأسیس شد ، بعداً در اتاق الماسدر کاخ زمستان نگهداری شد. همه پادشاهان موفق ، سهم خود را به مجلس اضافه کردند. یک مطالعه در سال 1922 توسط الکساندر فرسمن 85? از کل نمایشگاه ها را از 1819-1819 ، به امپراطوران پیتر اول از طریق نیکلاس اول ، و تنها 15? نسبت به سه امپراطور گذشته اختصاص داد.

کاترین کبیر علاقه خاصی به سنگهای گرانقیمت نشان می داد ، حتی نام او را "الماس" می گذارد. "صندوق الماس بیش از هر سلطنت دیگر بیشترین کمک را از وی دریافت کرد.


اتحاد جماهیر شوروی

حفظ ، فروش و غارت گنجینه های امپریال پس از انقلاب روسیه در سال 1917 موضوع بحث و جدل و گمانه زنی است. مجموعه امپریال در طول جنگ جهانی اول از سن پترزبورگ به مسکو منتقل شد. صندوق الماس شوروی در سال 1922 رسما تأسیس شد.

این گنج برای اولین بار در نوامبر 1967 به نمایش گذاشته شد. در ابتدا یک نمایش کوتاه مدت ، در سال 1968 به یک نمایشگاه دائمی تبدیل شد. در اواخر دوره اتحاد جماهیر شوروی ، ارزش مجموعه صندوق 7 میلیارد دلار تخمین زده شد.

فدراسیون روسیه

دولت روسیه انحصار استخراج و توزیع سنگهای قیمتی را ، طبق قانون سال 1998 "درباره فلزات گرانبها و سنگهای قیمتی" تعیین کرده است. عملیات صندوق الماس با مصوبه ریاست جمهوری سال 1999 تنظیم می شود (متن رسمی). صندوق الماس بخشی از یک صندوق بزرگتر دولتی سنگهای قیمتی است که توسط وزارت دارایی اداره می شود و با ارزش ترین کالاها را به ویژه جمع می کند.

 

·         تمام الماس های خام بیش از 50 قیراط (10 گرم)

·         تمام الماس های برش خورده بیش از 20 قیراط (4 گرم) ، برش الماس با کیفیت استثنایی بیش از 6 قیراط (1.2 گرم)

·         همه زمردهای خام ، یاقوت ، یاقوت کبود بیش از 30 قیراط (6 گرم) خام یا 20 قیراط (4 گرم) برش

·         نگین های منحصر به فرد ، کهربا ، مروارید و جواهرات


صندوق الماس در ساختمان Armory Kremlin به نمایش گذاشته شده است. به دلیل محدود بودن فضای داخل صندوق ، برای بازدید کنندگان فقط از طریق تورهای ثابت قابل دسترسی است. تورها به زبان روسی روزانه و در فواصل بیست دقیقه برگزار می شود. بازدید کنندگان خارجی می توانند کتاب صوتی را به زبان های انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، ایتالیایی ، چینی یا ژاپنی دریافت کنند.