سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خزانه داری کلیسای جامع اسن

گنجینه جامع کلیسای جامع اسن یکی از مهمترین مجموعه آثار هنری مذهبی در آلمان است. تعداد زیادی از اقلام گنج در اتاق خزانه دار اسن مینستر در دسترس عموم است. کلیسای جامع اتاق خزانه را اداره می کند ، نه به عنوان یک موزه مانند بعضی از مکان ها ، بلکه به عنوان مکانی که در آن وسایل و تجهیزات اشیاء عبادی در آن نگهداری می شود ، که تا به امروز به عنوان الزامات حفاظت از آنها همچنان مورد استفاده قرار گرفته است.

 

گنجینه کلیسای جامع از گنجینه Canonesses سابق اسن مشتق شده است که پس از سکولاریزاسیون در سال 1803 به سنت یوهان باپتیست منتقل شد.
در طول قیام روهر در سال 1920 ، کل خزانه داری به صورت مخفیانه به هیلدسهایم قاچاق شد ، از آنجا در سال 1925 بازگردانده شد.
در طول جنگ جهانی دوم ، خزانه داری ابتدا به ورشتین ، سپس به آلبرشتسبورگ در میسن و از آنجا به سیگن منتقل شد ، جایی که برای محافظت از آن در برابر بمباران هوایی ، در تونل هاین پلمپ شد. پس از پایان جنگ ، توسط سربازان آمریکایی در آنجا یافت شد و به موزه ایالتی ماربورگ ، و بعداً به مجموعه آثار آواره در Schloss Dyck ، آورده شد. از آوریل تا اکتبر سال 1949 ، گنجینه کلیسای جامع اسن در بروکسل و آمستردام نمایش داده شد و پس از آن دوباره به اسن بازگردانده شد.
در سال 1953 گنجینه در یک نمایشگاه در ویلا هگل به نمایش گذاشته شد. در سال 1957 گنج به دارایی اشیاء تازه تأسیس اسن تبدیل شد. اتاق خزانه داری نخستین بار در سال 1958 به خواست نخستین اسقف اسن ، فرانتس هنگزباخ ، در دسترس بازدید عموم قرار گرفت.
خزانه داری می بایست از 15 سپتامبر 2008 تا 15 مه 2009 برای یک بازسازی بسته شود. گنجینه به عنوان نمایشگاه موزه روهر در کارواش سابق ذغال سنگ مجتمع صنعتی معدن ذغال سنگ Zollverein از 20 اکتبر 2008 تا 8 فوریه 2009 با برچسب طلا در برابر سیاه به نمایش گذاشته شد. نمایش جدید گنج کلیسای جامع در 15 مه 2009 افتتاح شد که بیش از هفتاد درصد بزرگتر از فضای قبلی بود.
مجموعه
این مجموعه از نظر کامل بودن استثنایی است زیرا تنها چند قطعه از گنج ابی ، مانند حرم طلایی سنت مارشوس در طی زمان از بین رفته است ، که در آن استفاده مقدس از اشیاء انجام می شود. خزانه داری کلیسای جامع اسن شامل چندین اثر هنری مهم ، به ویژه از دوره اوتونی ، مانند:
چهار صلیب فرآیند از زمان Ottonian: صلیب اتو و ماتیلد ، صلیب Senkshmelz ، صلیب Theophanu و صلیب Mathilde
تاج طلایی ، که گفته می شود تاج کودکی Otto III است ، اما به طور کلی مربوط به قرن یازدهم است. به هر حال ، قدیمی ترین تاج زنده مانده از سوسن است.
شمشیر مقدسین کوسماس و دامیان ، شمشیر تشریفاتی با روکش طلا از ابیان از زمان اوتونین
انجیلهای Theophanu ، نسخ خطی قرن یازدهم با یک جلد طلاکاری و صفحه ای عاج حک شده در وسط.
یک اثاثیه متقاطع برای ناخن مقدس ، با تئوفانو تیزهوش.
طلایی مدونا ، قدیمی ترین مجسمه مری در هنر غربی (Kept in the Minster).
یک شمع دو مسلح به طول دو متر از زمان Ottonian (حفظ در معدن)
علاوه بر آثار هنری Ottonian ، اشیاء با ارزش از زمانهای بعد نیز متعلق به خزانه داری کلیسای جامع ، مانند بوست مریخ و شانزده فیبر بورگوندی از قرن چهاردهم است. دست نوشته های کلیسایی نیز متعلق به خزانه داری کلیسای جامع ، از جمله انجیل های بزرگ کارولینجی زبانشناسی است. و اهمیت هنری ، لیبر اوردیناریوس اسن ، و نکرولوژی اسن.
همچنین گنجینه ای در خزانه داری با اقلام وام گرفته شده از موزه دیوکسان مانند کروسیر ، میتس ، صلیب طولی و حلقه های مرحوم اسقف های اسن وجود دارد.