سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جواهرات Waddesdon Bequest

 

در سال 1898 ، بارون فردیناند روتچیلد به عنوان Waddesdon Bequest به موزه بریتانیا منصوب شد. این مجموعه شامل مجموعه گسترده ای از تقریباً 300 مورد از وسایل نقلیه ، نمونه های نفیس از جواهرات ، بشقاب ، مینای دندان ، منبت کاری ، شیشه و مایلیکا بود. این مجموعه طبق سنت یک چاتککمر یا خانه گنج است مانند مواردی که توسط شاهزادگان رنسانس اروپا شکل گرفته است . از اواخر دوره رنسانس اروپا ، اگرچه چندین قطعه مهم قرون وسطایی وجود دارد ، و نقاط دور از دوران باستان کلاسیک و سوریه قرون وسطایی.

 

این مجموعه برای یک مکان خاص مونتاژ شده است و یک زیبایی خاص را نشان می دهد. بخش های دیگر مجموعه فردیناند روچیلد شامل اشیاء با سبک های بسیار متفاوت است و نباید از Bequest گرفته شود تا کلیت ذائقه وی را منعکس کند. در اینجا آنچه مورد توجه فردیناند روچیلد بسیار جذاب بود آثار پیچیده ، بسیار تزئین شده و ظاهراً دوره های گوتیک ، رنسانس و منشیست های دیرهنگام بود. می توان گفت که تعداد معدودی از اشیاء برای تأثیرگذاری خود به یک سادگی یا حرکت مجسمه ای باروک متکی هستند ، اگرچه چندین مورد از دوره ها و مکان هایی که کارهای باروکی زیادی در آن ساخته می شد ، آمده اند. نمایش جدیدی برای این مجموعه که طبق شرایط باید در کنار هم نگه داشته و به نمایش درآید ، در 11 ژوئن 2015 افتتاح شد.

جواهرات

جواهرات بسیار محکم بر روی نشان های دیدنی و جواهرات آویز اواخر دوره رنسانس در آنچه معروف است به "سبک اسپانیایی" است که بین سالهای 1550 تا 1630 در سراسر اروپا به تصویب رسید ، با استفاده از سنگهای قیمتی به همراه طلا و مینا برای خیره کننده ریز و درشت ایجاد می کند مجسمه ها اینها در ابتدا توسط زن و مرد پوشیده شده بود ، اما به عنوان یک مجموعه ، گروه Waddesdon برای نمایش (و در یک وضعیت ویژه مرد) و نه برای پوشیدن انتخاب می شد ، به جز پوشیدن لباس های فانتزی ، یک مد در آن زمان. این گروه علاقه چندانی به سنگهای قیمتی و مرواریدها به خاطر خودشان نشان نمی دهند. اگرچه چنین قطعات بیشتر از سبک های تأکید شده بر سنگهای سنگهای قیمتی و طلای انبوه که معمولاً برای تغییر مواد آنها در هنگام تغییر مد بازیافت می شوند ، زنده مانده اند ، اما تقاضا از جمع کننده های قرن نوزدهم از عرضه بقایای معتبر بسیار فراتر رفته است ، و بسیاری از قطعات شامل کارهای زیادی از آن است.


برای بسیاری از قطعات اگرچه تعیین تاریخ یا کشور تولید آسان نیست. هیچ مشکلی با معروف ترین جواهرات موجود در این مجموعه ، جواهرات Lyte ، که در لندن ساخته شده و به توماس لیت از Lytes Cary ، سامرست در سال 1610 توسط پادشاه جیمز اول انگلستان ، که عاشق جواهرات بزرگ است ، به آنها تقدیم می شود. لیت در دادگاه معمولی نبود ، اما او یک درخت خانوادگی را ترسیم کرد که تبار جیمز را به عنوان Trojan افسانه ای ، Brut ، برگرداند. این جواهر حاوی پرتره مینیاتوری پادشاه توسط نیکلاس هلیارد است ، اگرچه به دلایل محافظت از این ، اکنون این جواهر برداشته شده است. Lyte جواهرات خود را در یک پرتره از سال 1611 می پوشاند ، قطره ای از زیر مجموعه بیضی اصلی با سه الماس را نشان می دهد ، که قبل از سال 1882 رفته بود. جلوی جلوی آن دارای یک طراحی روباز دقیق با مونوگرام جیمز است ، در حالی که قسمت پشتی دارای تزئینات مینا بسیار ریز اجرا شده است.