سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزه جواهرات قلعه روزنبرگ

قلعه روزنبورگ یک قلعه رنسانس است که در کپنهاگ ، دانمارک واقع شده است. این قلعه در ابتدا در سال 1606 به عنوان یک خانه تابستانی سلطنتی ساخته شده است و نمونه ای از بسیاری از پروژه های معماری مسیحی IV است. این بنا به سبک رنسانس هلندی ساخته شده است ، و چندین بار گسترش یافته است ، سرانجام تا سال 1624 در شرایط فعلی خود تکامل یافته است.

 

این قلعه برای تورها و موزه ای از مجموعه های سلطنتی در معرض دید عموم قرار گرفته است ، آثار باستانی از وسعت فرهنگ سلطنتی دانمارک ، از اواخر قرن شانزدهم مسیحی چهارم تا نوزدهم را شامل می شود. این قلعه که اکنون دارایی دولتی است در سال 1838 برای عموم افتتاح شد.

گنجینه ای که مورد توجه ویژه گردشگران قرار می گیرد ، گنجینه ای است که جواهرات و تاج دانمارک و تاج رجالیا در قلعه را نشان می دهد. یک فرش تاج گذاری نیز در آنجا نگهداری می شود. صندلی تاج و تخت دانمارک در قلعه قرار گرفته است.

تاج دانمارک از نمادهای سلطنت دانمارک است. آنها از سه تاج ، یک اسکاستر (نماد اقتدار عالی) ، گلوبوس صلیب (گوی که نمادی از قلمرو زمینی است که با صلیب عبور می کند) ، شمشیر دولت و یک کپسول (نماد مسح پادشاهان) تشکیل شده است. جواهرات سلطنتی دانمارک رجالیا در گنج در قلعه روزنبورگ نگهداری می شود. قدیمی ترین این شمشیر دولت مسیحی سوم از سال 1551 است. آنها همچنین شامل الماس پادشاه مسیحی IV هستند. زین های مروارید و گلدوزی شده اجسام حک شده از عاج و سنگ بلور می باشد. تکه های سنگ های قیمتی و قلاب های کوچک به شکل حیوانات خارق العاده طراحی شده است.


جواهرات تاج به چهار مجموعه (پاراگراف) جواهرات متعلق به دولت برای یک ملکه مستعد اشاره دارد و هنوزهم توسط ملکه دانمارک پوشیده می شود.

Regalia سلطنتی ، که نمادی از اقتدار سلطنت برای فرمانروایی است ، شامل تاج پادشاه مسیحی چهارم است که نمونه خوبی از اصناف رنسانس ، تاج شناخته شده تر پادشاه مسیحی پنجم و تاج کوچکتر برای کنسول پادشاه است. مجموعه سلطنتی اقلام و جواهرات مهم دیگر و همچنین کتابهای گرانبهای دعا و اقلام متعلق به ترتیب دانروبروگ (مانند الماس بزرگ و ستاره مروارید را که بر روی آن پوشیده شده است.

تاج توسط دیریچ فیرینگ (1603-1580) در اودنس با کمک طلافروشی Corvinianus Saur در سالهای 1595-1596 برای تاجگذاری مسیحیان چهارم ساخته شد. از جنس طلا ، مینا ، سنگهای قیمتی و مرواریدهای برش خورده ساخته شده و وزن آن 2895 گرم است.

شمشیر دولت مسیحی سوم در سال 1551 توسط یوهان سیب ساخته شد. از نقره ای تزیین شده و با سنگهای قیمتی مینا تزئین شده تزئین شده است. قبل از معرفی سلطنت مطلق ، شمشیر اولین رجالیا بود که به پادشاه ارائه می شد.

شمشیر برای تمجیدها به کار رفته بود و دارای یک مینای آبی رنگ است که با الماس تزئین شده است.