سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جواهرات سلطنتی فرانسه

تاجهای فرانسوی شامل تاج ، گوی و جواهرات است که بین سالهای 752 تا 1825 سمبل قدرت سلطنتی بودند. اینها توسط بسیاری از پادشاهان و کوئین های فرانسه پوشیده شده بودند. سرانجام این مجموعه خراب شد و بیشتر آن در سال 1885 توسط جمهوری سوم فرانسه فروخته شد. جواهرات تاج فرانسوی بازمانده ، در واقع مجموعه ای از تاج های تاریخی ، الماس و مراتع ، عمدتاً در گالری دی"Apollon لوور ، موزه برتر فرانسه و کاخ سلطنتی سابق فرانسه ، به همراه ریجنت الماس ، الماس سانچی و 105 قیراط (21.0 گرم) اسپینل قرمز C redte-Bretagne ، حک شده به شکل اژدها نگه داری می شود. علاوه بر این ، برخی از سنگهای قیمتی و جواهرات (از جمله زمرد سنت لوئیس ، یاقوت کبود راسپولی و پین های الماس ملکه ماری آنتوانت) در طاق خزانه گالری Mineralogy در موزه ملی تاریخ طبیعی در معرض نمایش هستند.

 

تاج لویی شانزدهم

از حدود 20 تاج سلطنتی مستند آنسین رگیم تنها کسی که از ویرانی های 1590 و 1793 بازمانده است ، تاج لویی شانزدهم است. پادشاه مجموعه ای از Regent Diamond را در قسمت زیرین fleur-de-lis در قسمت جلوی تاج خود داشت ، در حالی که هشت الماس معروف Mazarin که کاردینال تاج فرانسه را تاج گذاری نکرده بودند در هفت فروند دیگر قرار دارد. الماسها و سنگهای قیمتی رنگی بین دو ردیف مروارید روی دایره قرار دارند و همچنین در چهار طاق قرار دارند که در پشت کوههای گوزن کوهی و هشت نقطه زینتی بین فلور-دیزلی بالا می روند. در محل اتصال این چهار طاق یک پایه کوچک قرار دارد که توسط دو ردیف الماس کوچک در دو طرف ردیف مرواریدهای کوچک احاطه شده است. هشت الماس بزرگتر که بین این پایه و قوس ها قرار دارد ، هنگام مشاهده تاج از بالا ، اثر آفتاب سوختگی را ایجاد می کند. بر روی پایه قرار می گیرد ، یک تخته دوتایی تشکیل شده از نه الماس بزرگ ، از جمله الماس سانچی که گلبرگ مرکزی فوقانی این گل مینای دوبل را تشکیل می دهد. درپوش طلای طلایی که تاج را به آن خط می کند نیز با الماس های بزرگ تزئین شده است.

از زمان قرون وسطی و قبل از ساختن این تاج ، تاج پادشاهان فرانسوی با سنگهای قیمتی مانند روی تاج شارلمان یا تاج سن لوئیس ، که گاهی اوقات Sainte Couronne نامیده می شدند ، تزئین شده بودند. اما برخی از سنگهای قیمتی باارزش را می توان از روی آنها حذف کرد ، زیرا این معمول بود که یک پادشاه فرانسوی تاج خود را به خزانه ابی ، که در حال حاضر باسیلیکا سنت دنیس است ، این تاج نیز در هنگام مرگ لوئیز شانزدهم به سنت دنیس محصور شد ، اما قبل از این که الماس ها با کریستال ها تعویض شوند ، و در حال حاضر در لوور نیز به نمایش گذاشته می شود ، به طور مشابه با کریستال ها.

تاج ناپلئون اول

تاج ناپلئون توسط جواهرساز مارتین-گیوما بیینا با کتیبه های عتیقه برای تاجگذاری امپراطور در سال 1804 ساخته شده است. تاج تزیین شده ی پیراهن های او در سال 1819 توسط لوئیس شانزدهم با یکی از امپراطور ژوزفین ، گور و غربال عقاب تاج تاج وی در لوور و حلقه تاجگذاری امپراتور جوزفین در Chineteau de Malmaison قرار دارد.


تاج امپراطوری یوجنی

تاج امپراتور یوجنی در سال 1855 توسط گابریل لمونایر برای نمایشگاه جهانی ایجاد شد ، مانند یکی از امپراتورهایی که در سال 1887 ویران شد. اما سرانجام ناپلئون سوم تصمیم گرفت تاج گذاری نشود. الماس او توسط همان جواهرساز در لوور نیز در لوور با یک الماس بزرگ الماس توسط آلفرد باپست که دارای دو سنگ بزرگ مازارین است ، و همچنین گره الماس بزرگ کرنور و یک مروارید مروارید و الماس ارائه شده است.

سنگهای قیمتی در موزه تاریخ طبیعی

برخی از سنگهای قیمتی و جواهرات در طاق خزانه گالری Mineralogy در Muslum National d"histoire naturelle در معرض نمایش هستند. آنها عبارتند از: Emerald سنت لوئیز 51.60 قیراط (10.320 گرم) ،  135.80 قیراط (27.160 گرم) یاقوت کبود راسپولی ،  Topaze (28.10 قیراط) و زمرد بزرگ (17 قیراط) لوئیز چهاردهم. ، پین های الماس ملکه ماری آنتوانت ، الماس پرتره (9.10 قیراط) و آمتیست امپراتور ماری لوئیز ، اپال بزرگ لوئیز XVIII ، بی نظیر یاقوت کبود (19.67 قیراط) ، الماس Jonquille (9.75 قیراط) و بیشتر 800 مروارید و سنگ. علاوه بر این ، مجموعه ای از 1 044 سنگ و مروارید در اکو des Mines در پاریس نگهداری می شود.