سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزه طاق سبز تاریخی آلمان

طاق سبز تاریخی حدود 3،000 قطعه جواهرات در معرض نمایش دارد که شامل آثاری از طلا ، کهربا و عاج می باشد. عروق سنگهای قیمتی و مجسمه های برنز بدون ویترین ، جلوی دیواره های آینه دار نمایش داده می شوند.طاق سبز تاریخی در طبقه اول قلعه درسدن ، واقع شده و تقریباً 2000 متر مربع مسافت دارد.

با استفاده از این اتاق های گنج ، آگوستوس نیرومند دیدگاه خود را در مورد باروک گزامتکونستورک (سنتز هنرها) به عنوان بیان ثروت و قدرت مطلق گرایانه متوجه شد. وی گنجینه های خود را به عموم منتخب تقدیم کرد و بدین ترتیب طاق سبز را به عنوان یکی از قدیمی ترین موزه های اروپا تأسیس کرد.


یکی از مهمترین مجسمه های مجموعه "Moor with خوشه زمرد" (Moh mit mit Smaragdstufe؛ همچنین با نام "Moor with Plate Emerald Plate" یا "Moor with Platter of Emeralds" نیز شناخته شده است). این اثر توسط طلافروشی سلطنتی یوهان Melchior Dinglinger همراه با Balthasar Permoser ، احتمالاً در سال 1724 ساخته شده است. این مجسمه 63.8 سانتی متر (2.09 فوت) بلند است و به طرز بسیار زیبایی با جواهرات تزئین شده است. آگوستوس قوی می خواست یک موزه زمرد گرانبها را که دارای 16 زمرد سبز تیره است ، در موزه جدید Schatzkammer خود به نمایش بگذارد. خوشه زمرد ، "معجزه طبیعت" که در اصل از یک معدن کلمبیا آمده بود ، توسط امپراتور رودولف دوم به عنوان هدیه در سال 1581 به انتخابگر آگوستوس اهدا شد. "ماه" در واقع یک لباس زیبا با لباس هندی آمریکای جنوبی است .

جواهرات گارنیتور (Juwelen-Garnituren) بزرگترین مجموعه جواهرات در اروپا را تشکیل می دهند. آنها نمایانگر ادعای پادشاهان از قدرت مطلق بودند. در اینجا "الماس سفید درزدن" یا "ساکسون سفید" (Sächsische Wei )e) ، یک الماس با کوسن شکل 49.71 قیراط (9.942 گرم) قیراطی به نمایش گذاشته شده است. همچنین یک یاقوت کبود 648 قیراطی (129.6 گرم) ، هدیه ای از سزار پیتر اول روسیه است.

سه مورد از جواهرات جواهرات هنگام سرقت در 25 نوامبر 2019 دزدیه شد شد. تاکنون آنها هنوز پیدا نشده است.

اوبلیسکوس آگوستالیس با نقوش جواهر توسط یوهان مکلیور دینگلینگر در سالهای 1719 - 2119 ساخته شد. اوبلیس بلند 2.28 متری با 240 سنگ و شکل توسط آگوستوس قویون به طور مستقیم از کارگاه دینگلینگر بدست آمد. این قطعه کابینت ، که به عنوان یک بنای داخلی ساخته شده است ، تصویری از آگوستوس قوی را در مرکز بنای یادبود نشان می دهد. او به عنوان پادشاهی مورد احترام مردم باستان از دوران باستان کلاسیک قرار می گیرد ، همانطور که توسط افراد مشهور از مردان و زنان مشهور از این دوره کلاسیک مشهور است که به طرز مهارتی بر روی شافت چاقی حک شده است.

از اوایل سال 1724 ، اتاق های Grünes Gewölbe برای عموم منحصر به فرد باز بود و مردم فقط در گروه های کوچک پذیرفته شدند . امروز به بازدید کنندگان یک راهنمای صوتی ارائه می شود تا تور خزانه را واقعی تر تجربه کنند.


اسامی ذکر شده به هشت اتاق نشانگر ارزش اشیاء به نمایش گذاشته شده است: پس از آنکه کابینت کهربا به همسایه اتاق عاج می آید ، و پس از آن اتاق نقره ای سفیدو اتاق گیل نقره ای قرار می گیرند. بازدید کنندگان سپس وارد فضای 200 متری  تالار اشیاء گرانبها می شوند که دارای ظروف سنگی گرانبها و محصولات طبیعی با ارزش مانند تخم شترمرغ و کریستال های سنگی است ، به همراه پرتره هایی از برگزیدگان ساکسونی که اینها را به دست آوردند. گنج ها

برای ایجاد این یک نمایش تاریخی دقیق ، از هیچ ویترینی در طراحی جدید استفاده نشده است: نمایشگاه ها در قفسه های باز قبل از بک گراند دیوارهای تزئین شده به نمایش گذاشته می شوند.

هر اتاق آینه های بیشتری نسبت به اتاق قبلی دارد و این به جلوه جذاب این باروک گزامتکونستورک کمک می کند. فقط در اتاق جواهرات ، برجسته خزانه داری ، قطعات جواهرات نشان داده شده در زیر شیشه نگهداری می شوند.

تا به امروز ، طاق سبز تاریخی اهمیت خود را برای نمایندگی سیاسی از دست نداده است: هنگامی که رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما برای اولین بار از آلمان دیدار کرد ، وی و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در خزانه داری ساکسون ، که مرکل در سال 2006 افتتاح کرده بود ، ملاقات کردند.

به دلایل حفاظت ، تعداد بازدیدکنندگان روزانه مجاز به Historisches Grünes Gewölbe محدود است. به بازدید کنندگان توصیه می شود بلیط های خود را از قبل خریداری کنند.